Een foto zegt meer dan duizend woorden en we onderschatten nog wel eens de waarde van die wijsheid.
Voor we gaan fotograferen bepalen we eerst samen wat het doel is van de Business of de Personal Power Fotoshoot.
Conceptueel dieper in gaan op wie jij bent en waar jij voor staat als persoon maar ook als persoon binnen jouw bedrijf.
Hoe wil jij jezelf zien en wat wil je uitstralen? Welke beeldcommunicatie past daarbij. En waar wil je de foto’s voor gaan gebruiken.
Wat is de juiste ruimte, locatie, sfeer, setting en welke kleding past het best bij je.
Met het doel voor ogen kijken we samen wat nodig is om de uitstraling te realiseren welke jij wilt vertellen in beeld.
En hier nemen we ook echt even de tijd voor…
We gaan brainstorm sessie in, waarbij we d.m.v. verdiepingsvragen een rode draad naar boven gaan halen, die de basis van de ‘personal branding’ gaat vormen. Hiermee kunnen we een concept ontwikkelen voor de portretten en de sfeerimpressies in deze fotoshoot.
&
We gaan nog een verdiepingsfase verder. Dit doen we d.m.v. de verdiepingsvragen zoals in het Medium pakket benoemd zijn en de vragen voor het maken van een moodboard. Hieruit kunnen we een concept voor de ‘visual identity’ gaan ontwikkelen.
Dit moodboard, de ‘personal branding’ & ‘visual identity’, de blauwdruk die hieruit voortkomt is in te zetten in heel het bedrijf en de online & offline uitingen zoals bijvoorbeeld: de basis voor het logo en huisstijl, berichten, blogs, nieuwsbrieven, de lijn van fotografie voor bij berichten tot zelfs de kleuren en onderwerpen die bij jouw of het bedrijf passen. Zodat deze nog persoonlijker worden, diepgang hebben en waar jouw potentiële klant de connectie vindt met jou als persoon en het bedrijf.
Ongeveer een week na de shoot krijg je de eerste 20 geselecteerde foto’s vanuit het oog van de fotograaf.
De foto’s zijn in lage resolutie voor het maken van de definitieve keuze.
Deze zijn nog niet bruikbaar voor Social Media in welke vorm dan ook. Ter bescherming hiervoor en het per ongelijk plaatsen van een niet bewerkte foto ;-) is mijn werk voorzien van mijn logo als watermerk in de foto.
Na het maken van de keuze van 6 foto’s zal ik deze verder bewerken, uitwerken en klaar maken voor gebruik.
Als je de foto’s dan ontvangt zijn ze rechten vrij te gebruiken.
Je krijg de 6 foto’s digitaal aangeleverd in 3 bestandssoorten. De bestanden die ik je dan toe zal sturen zijn: ‘Lage Resolutie’ bestanden speciaal voor voor het internet en bestanden voor eigen gebruik, inclusief ‘Social Media’ (vierkant voor jouw gemaakt) en ‘Hoge Resolutie’ speciaal voor het en drukwerk.
Daarbij ontvang je natuurlijk ook een beschrijving over hoe de foto’s te gebruiken en voor welk doel.
Je krijgt via de website www.wetransfer.com een download link in je mailbox. De procedure hiervoor wijst zich vanzelf.
Mocht je hier niet uitkomen dan ben ik bereikbaar om je hierbij te helpen.
Het is betrouwbaar, maar wil je dit liever niet dan kan ik ze je op cd branden, dat is geen probleem.
Ik ga graag de diepte in met jou, waar je voor staat / gaat staan, als vakman of vakvrouw in jouw bedrijf.
Het gaat om jou, wat jij uitstraalt en waar jij voor staat in je bedrijf, als ondernemer en als persoon in het dagelijks leven.
Het gaat om jouw persoonlijke essentie en kracht! Dat is wat jou uniek maakt.
Je mag gezien worden!
Een goed portretfoto is een belangrijk onderdeel van een goed maar vooral compleet profiel. Of dit nu gaat om de foto’s op de website of om een profielfoto voor bijvoorbeeld LinkedIn.
Een mooie bijkomstigheid is dat de juiste foto’s of portretfoto jouw profiel of website ook nog eens versterkt!
Profielen en websites met foto’s worden vaker bekeken en interessanter bevonden dan profielen en websites zonder of slechte foto’s.
Uit onderzoeken is ook gebleken dat foto’s het eerste op een profiel of website worden bekeken, onze ogen trekken er als het ware automatisch naar toe. En een gezicht achter het bedrijf of persoon wekt ook vertrouwen en nieuwsgierigheid.
Een eerste indruk is immers GOUD waard!
Een FOTO zegt meer dan DUIZEND woorden en we onderschatten nog wel eens de WAARDE van die wijsheid.
Hierbij betreft het de foto’s die bedoeld zijn voor Social Media. Te gebruiken voor bv Linked In. Ook zijn deze foto’s geschikt voor het gebruik op de eigen website. Veelal wordt er bij Social Media gebruik gemaakt van vierkanten foto’s. Je ontvangt ze dan ook in het vierkant en in het originele formaat (liggend of staand).
Hierbij betreft het de foto’s voor eigen gebruik zoals uitprinten of laten afdrukken bij bv. een HEMA.
Echter vraag ik wel om mijn naam als fotograaf te vermelden als het gedrukt wordt in magazines, kranten en bladen.
Ik sta voor duidelijkheid en helderheid! Dus ook in mijn bedrijf vindt ik het belangrijk dat we weten waar we aan toe zijn en dit geld ook voor de kosten die er voor een shoot om de hoek komen kijken.
Achter de schermen gebeurd er veel en veelal zien we die niet aan de buitenkant. Maar dit merken we wel aan de kwaliteit die de fotograaf levert en aan het eindresultaat van de foto…